søndag 23. november 2014

Restauranttips i Cannes!

Mens jeg forbereder annonsen til den nye og eksklusive leiligheten som kommer til utleie her i Cannes, skal dere få noen tips til gode restauranter som jeg har blitt anbefalt. Vi starter i gamlebyen hvor Poivre et Sel og Gavroche ligger. Dette er to sjarmerende restauranter som serverer nydelig mat til overkommelige priser.

Il Theatro i 5 Rue Gabres er kåret til den beste italienske restauranten i Cannes.
 
I 67 Rue Félix Faure ligger restauranten Chez Freddy som serverer byen`s beste Soup de poisson/fiskesuppe. For de av dere som elsker sushi er restauranten Sushi Ki som ligger i 6 Rue Maréchal Joffre verdt et besøk. Byen`s beste!

Siste tips for denne gang blir fra restauranten La Piazza som ligger i 9 Place Bernard Cornut Gentille.

Bedre pizza i Frankrike skal man lete lenge etter. Veldig hyggelig betjening var det også her.

På menyen deres var det mye mer enn bare pizza, blåskjellene var også noe av de bedre jeg har smakt. Så La Piazza ble vår favoritt på denne tiden av året. Det fordi flere av de andre restaurantene i gamlebyen var stengt.

Men ønsker man heller å lage noe enkelt men smakfull mat "hjemme", kan jeg anbefale dere en tur innom Carrefour. Her plukker vi ut litt av hvert av småretter og varmer opp i ovnen med en god salat til. Over dette måltidet satt min kjære og jeg og mimret tilbake til da vi bodde her nede. Vi fikk våre rutiner da også, og istede for taco`en på fredager, ble den ofte byttet mot en lik tallerkenen som dette. Bon Appetit!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh, så många läckerheter! Vad hungrig jag blev!

Gry sa...

Mmmmm.... Ser helt nydelig ut! Fint med noen tips som kan erstatte fredagstacoen iblant ja ;)
Håper du har det bra, snart advent og juletid, og det blir fint :)
God ny uke til deg! Klem Gry