fredag 11. oktober 2013

Tilbake i Alsace-området.

Som dere sikkert husker hadde jeg og familien ferie i august. Da dro vi tilbake til vakre Alsace-området, som ligger nord i Frankrike. Men denne gangen ble det ikke overnatting der.

Ettersom det er jeg som har ansvar for å finne overnattingssteder (noe som passer meg perfekt, ettersom jeg helst foretrekker romantiske og mindre hotell fremfor de tradisjonelle hotellkjedene), kjørte vi noen kilometer videre inn i Tyskland.

Der tok vi av autostradaen og kjørte inn i en liten landsby som heter Iffezheim. Byen er nok ikke kjent for annet enn sin årlige internasjonale heste-løp med høy glamourfaktor.

Men det var nok ikke det som trakk meg til denne lille landsbyen. Det var derimot dette sjarmerende B&B.

I landsbyen ligger bindingsverkshus på rekke og rad. Dette gamle huset er fra 1860, og har en orginal fransk stil.

Hagen/bakgården er frodig og vakker, dekorert med mange skatter fra Brocante. Her ute kan man starte dagen med deilig fransk frokost eller slappe av på ettermiddagen med noe forfriskende i glasset.

Hit men ikke lenger kommer dere i dag. Neste innlegg skal jeg ta dere med inn på rommene våre, som var en opplevelse i seg selv. GOD HELG!

10 kommentarer:

Brocante sa...

Hei. Dette kunne passet i løypa for oss når vi skal nordover igjen i slutten av oktober. Kan du sende oss adressen?

H. sa...

Enig, elsker slike sjarmerende overnattingssteder !

God helg ønskes deg :)

Hilsen fra Helen, som kan fortelle at NÅ har høsten også kommet til Italia....

Katta sa...

Åhh så mysigt! Härligt färgglatt och så fint med blommorna i zinkbadkaret. Jag är som du, inga hotellkedjor utan hellre små mysiga ställen det är så mycket personligare och trevligare. Kram Katarina

MissMette sa...

Å, så vakkert :)
Takk for alt det
fine du deler med
oss.. Ønsker deg
en riktig god helg
Klem fra Mette

Anonym sa...

Så utrolig flott sted:) sjarmerende og med herlige detaljer:)
Ønsker deg en herlig helg
Klem Merete

Bente sa...

Hei du May-Lis.
Alsace er veldig vakker også. Her har vi vært mange ganger.
For et nydelig BB du fant. Jeg sjekket det via Booking.com.
Helt deg kan jeg tenke meg, og helt meg også.

God helg

Maliva`s verden sa...

Hei Ingrid....jeg har sendt deg en mail ang.flere tips og adr. Jeg legger også ut link til dette hotellet i seinere innlegg. Ja neste gang må dere innom her Bente. God helg til dere alle.

♥ Netta ♥ sa...

For et herlig sted Maliva, det var nok vel verdt den lille ekstra turen over grensen. Ikke noe er som de små B&B hotellene. Jeg har bodd på flere slike vakre steder opp igjennom, både i Danmark og Frankrike.

Ønsker deg en herlig helg!

Klem
Netta

Landcharm sa...

Vakre omgivelser! Nyt videre!

Gry sa...

Ser kjempekoselig ut! Enig med deg, mye triveligere med små og intime hoteller.

Så hyggelig å høre fra deg!! Har dere flyttet tilbake nå?

Ønsker deg en finfin ny uke :) Klem Gry