lørdag 2. juli 2011

Dagens lunsj hos Edna Falao i St.Tropez..........


Kan ikke beskrives i ord hvor godt det smakte. Favoritt måltidet her på rivieraen har i alle år vært blåskjell m/frites, men maken til smaksopplevelse av denne varianten "Moules l`aioli" har vi aldri opplevd. Vi ble så godt tatt i mot, at jeg like godt legger ut et bilde av meg selv jeg;o)

Edna selv var i Norge, men fikk en lang prat med sønnen hennes. Utrolig å høre historien bak denne populære restauranten med egne strand. Det startet for 38 år siden med en liten fiskebod på 5 kvadrat meter, og som nå er bygd opp til rene skuta fra filmen "Pirates of the Caribbean"...skjønner godt at dette også har blitt et populært sted for kjendiser fra hele verden.

Litt av en utsikt, ikke sant? Så skal du i disse traktene er dette et "must" å få med seg. Restauranten heter L`Esquinade og ligger på Plaga Pampelonne/Ramatuelle.


Typisk St.Tropez er denne rekken av pastellfargede hus ved havnen......


......og flere bilder fra byen kommer i neste innlegg. Etter nok en lunsj som tok hele 4 timer, skal det bli godt med en lang gåtur senere i kveld. Gleder meg også til å hilse på flere bloggvenner som dukker opp i løpet av helgen;o)


A bientôt!

10 kommentarer:

Sivs hus sa...

Hei, WOW - helt utrolig vakkert:-) kos deg! Sommerklem Siv

Mary-Anne sa...

åh så kjekt det ser ut :D

Besta sa...

Å så deilig det ser ut:) Ha en fortsatt fin ferie.
klem fra marilyn

Ingrid Tunheim sa...

Blåskjell, pomme frittes og hvitløksmajones er en nydelig kombinasjon og i de vakre omgivelsene må det jo være himmelsk....Vinen er sikker ikke dårlig heller. God ferie videre.

Sologbolig sa...

Hei, så deilig og så flott å se Middelhavet. Ikkje så verst her heller, eg har forlatt Vestlandets pøsregn og befinner meg ved Lago Maggiore i Sveits et par mil fra Italia, Storkoser meg. Ha ein fortsatt fin ferie.Klem

Pink lady sa...

Det ser helt herlig ut! Og flott du var:) Her i Bergen har solen vært framme i dag, men nå hører jeg regnet drypper ned ute... Godt jeg skal til Frankrike snart!

Klem Pink lady

MODERN COUNTRY sa...

For noen herlige omgivelser å våkne opp i. Det ser helt fantastisk ut !

God tur videre.

Aina

(eddas) sa...

Ja,der sitter d og koooooser deg ja tuppa:)
Ser fantastiskt ut der..Nå tar jeg straks veien nordover...gleder meg til familie og venner og hav og sjø og båt og fiske og og og:):)
klemklem på deg

Anonym sa...

Nyter fortsatt det gode liv, ser jeg
Herlig bilde av deg:-)) og takk for tipset
Ei uke igjen å jobbe ,så starter vi turen nedover..
Gleder meg

hobbyvimsa sa...

Hei høpp!!

Ser ut som en perfekt tur:)

Gøy å følge ferien din:)

Ha en fin sommer:)

Flott blogg du har,mange gode tips:)

Blir følger og hopper snart innom igjen:)

Klem Linda:)

Klem Linda:)