lørdag 4. mars 2023

Provacances - håndplukkede ferieboliger til utleie i Frankrike og Italia!


(Foto; Provacances) 

"Bonjour eller buongiorno" er ordene som du garantert vil bli møtt med hvis du skal feriere i Frankrike eller Italia og betyr hei/god dag.

Etter å ha formidlet utleie av ferieboliger i Frankrike de siste 11 årene, er fortsatt Provacances min største og beste samarbeidspartner. De håndplukker kvalitetsboliger både i Frankrike og Italia, og hjelper med å finne den perfekte ferieboligen for deg og din familie/venner.


Når jeg får henvendelse om utleie i Frankrike, er det naturlig for meg å anbefale først og fremst Ste.Maxime-område hvor jeg både har bodd og er godt kjent. De fleste har nok hørt om St.Tropez, og dit kommer du raskest med fergen som kun tar 20 minutter fra havna i Ste.Maxime.
 
(Foto; Provacances)

Skal jeg velge meg ut et par ferieboliger i dette område via Provacances, må det bli denne lekre penthouse-leiligheten for 4 personer som ligger et steinkast fra gamlebyen i Ste.Maxime. Her kan du nyte det gode liv med fantastisk utsikt utover middelhavet og St.Tropez på andre siden av "Golf-de-St.Tropez-bukten". Ref.nr 83.916

Kun noen få kilometer fra Ste.Maxime i et rolig villaområde kan du bo her i denne flotte villaen med eget basseng. Her er det sengeplasser til 8 personer, så dette er et perfekt sted å leie for to familier, storfamilien eller vennegjengen. Ref.nr 83.516
(Foto; Provacances)

Uansett hvor du velger å bo på den franske rivieraen, anbefaler jeg en dagstur til disse unike stedene i  Provence.

Bilde 1-2: Lavendelåkerne i "Plateau De Valensole" . Beste perioden med blomstring er overgangen juni/juli før de klippes seinere i juli. Les mer fra vår jentetur HER!  

Bilde 3: Middelalderbyen "Moustiers Sainte Marie", er kåret til en av Frankrikes vakreste landsbyer og jeg er så enig. Du kan lese mer om byen HER!  

Bilde 4: "Lac de Sainte-Croix" er en menneskeskapt innsjø som har en himmelsk blåfarge og som endrer seg med dagslyset. Her kan du leie båter og dra innover elven i Gorges du Verdon.

Neste stoppested er "Vence" som er en av rivieraens vakreste og best bevarte middelalderbyer. Jeg gleder meg til å tilbringe en hel uke her i mai, så da kommer det reisebrev derfra etterhvert.

Provacances har mange flotte villaer med basseng til utleie i dette område. Jeg falt pladask for utsikten til denne villaen for 8 personer som ligger kun 10 min gåtur til sentrum av Vence. Ref.nr 06.279

(Foto; Provacances)  
 


Fra Vence til Antibes og Juan-les-Pins er det ca 20 km. En kul beach-club som er verdt et besøk her er;

La Petite Plage de Golfe Juan!

Antibes er nok mest kjent for sin sjarmerende gamleby, og det er der du kan leie denne unike perlen av et praktfullt byhus for 6 personer med privat basseng. Ref.nr 06.408
(Foto; Provacances)

Nærmeste storby til disse stedene jeg har nevnt ovenfor her, er Nice. Nice blir bare bedre for hver gang jeg gjør meg mer kjent med byen. For meg har liksom Nice blitt en mellomlanding fra fly til leiebil/taxi videre retning Ste.Maxime. Det er også mange som lander med fly i Nice for så å reise videre til Italia.

Jeg anbefaler dere som ønsker å feriere i Italia og ta en nærmere titt på nettsiden til Provacances, der ligger det utallige perler til utleie. Jeg falt for denne sjarmerende villaen som opprinnelig er fra 1800-tallet. Dette er en barnevennlig villa for 10-12 personer med basseng sydøst for Lucca. Ref.nr i5.405
 
                                                                                                                    (Foto; Provacances)
 
Om jeg er reiseklar? Alltid reiseklar! 
Håper du også ble inspirert og fikk noen nyttige tips.

Ønsker du mer informasjon om utleie eller hjelp til å leie ut din feriebolig via Provacances, anbefaler jeg deg å ta direkte kontakt med; per@provacances.dk

Lykke til med ferieplanene!


Ingen kommentarer: