tirsdag 10. oktober 2017

Det var godt å være tilbake i Les Issambres igjen!

Bonsoir! Da kommer fortsettelsen fra vår bilferie gjennom Europa i sommer. Etter å ha lagt bak oss en mindre etappe på kun 440 km og 145 tunneler fra Como, ankom vi Les Issambres på ettermiddagen. Endelig var vi tilbake igjen, og da var det bare å ta fram solhatten for der var det varmt.
Det er bare noe med dette synet som møter meg da vi parkerer bilen, dette er og forblir "mitt" andre hjem her i Frankrike.
Så er det alltid spennende å se eiendommen blir frodigere for hver gang vi kommer. Selvom det kan gå flere måneder uten regn, kan vi takke vanningssystemet og en gartner som stadig er innom og følger opp.
En deilig plass i skyggen ved 16-tiden, ja for vi holder på den franske tradisjonen med en søt mat bit og kaffe. Med favoritt bakeriet La Tropezienne kun noen minutter gåtur unna, er fristelsene mange. Link finner du HER!
Selvom Les Issambres er en liten kystby, finner du flere forskjellige småbutikker, apotek, slakteri osv. I tillegg til flere cafeer og restauranter.
Denne collagen synes jeg beskriver en typisk sommerdag her i Les Issambres. Først en rykende fersk baquette (etter gåturen for noen) hos bakern til frokost, etterfulgt av min faste solseng på stranden rett nedenfor der vi bo. Beste lunsjen i varmen, er og forblir Moules et frites eller en enkel salat. Førstnevnte anbefaler jeg å spise hos Le Riva, som ligger på bystranda inne i sentrum. Ettermiddagene tar vi ofte oppe ved bassenget, og en runde petanque før dusjen kaller og en lett sommerkjole skal på før middagen venter.
Ettersom jeg har skrevet utallige reisebrev fra livet her i Les Issambres tidligere, tar jeg dere med til et annet marked i neste innlegg. Mens dette bildet er tatt fra markedet i Les Issambres, som er hver mandag formiddag.

Det er også gøy å se at det stadig dukker opp nye spennende butikker her i området. Le Style ligger rett utenfor sentrum, og må bare oppleves. Jeg legger ved link HER til de som ønsker mer info.
Blandt masse lekre-interiørmiljøer, har de også egen kles- avdeling. Elsker du f.eks bohem-stilen er dette butikken for deg.
Foran meg her ser dere "stranden vår", og rett bak i åsen til høyre ligger eiendommen vi holder til på. Skulle det friste deg med ferie her neste år, er det bare å sende meg mail til maylissmaliva@yahoo.no. Se hvor frodig det er, og slik er det faktisk hele året rundt. Det takket være de velkjente "sopptrærne" som jeg kaller de. Her sitter jeg på båten som går fra Les Issambres til St.Tropez, og dit kan du bli med meg i neste innlegg. Forts.følger.....

2 kommentarer:

Mette i reisebloggen urbantoglandlig sa...

Så herlig å se igjen stedet vi koste oss på i september. Så fikk vi ta del i ditt andre hjem også. Et fint utgangspunkt for alt annet vi opplevde den uken vi ferierte her. Stedet kan absolutt anbefales.

Anonym sa...

Maliva!!!!!!!! Vi venter på flere innlegg, Ann Kristin :-)