søndag 1. mars 2015

Er du klar for filmfestivalen i Cannes, da har jeg tips til overnatting.

(Photo;Popsugar.com)  Fra 13 - 24 Mai arrangeres den internasjonale filmfestivalen i Cannes. Festivalen ble for første gang avholdt i 1946, og har siden 1951 vært arrangert i mai hvert år. Gullpalmen (Palme d`Or) er festivalens hovedpris til beste film, og deles ut av en internasjonalt bredt sammensatt jury av regissører og skuespillere. I tillegg gis en pris for beste regi, beste manus, beste kvinnelige og mannlige skuespillerprestasjon. Det deles også ut en spesialpris for et livsverk innen filmen. Prisen Camera d`Or gis til beste debutfilm.
Festivalen har kortfilmavdeling med en egen Palme d`Or, og det avholdes en mønstring av gode filmskolearbeider. Under festivalen arrangeres det også en stor filmmesse med omsetning av rettigheter til nye filmer. Mer info om festivalen finner du HER!
Under festivalen forventes det flere titalls tusen besøkende fra filmindustrien, pressefolk, filmelskere og andre interesserte. Da kan det bli trangt om plassen på hotellene, og prisene er satt opp betraktelig under festivalen. Da har DU istede mulighet til å leie en eksklusive leilighet m/sjøglimt, som ligger i en vernet park i bydelen Cannes Oxford.




Denne lekre leiligheten med 4/5 sengeplasser kan du også leie gjennom hele året. Mer info og bilder finner du ved å klikke HER! Kan virkelig anbefales, både til vennepar, familier, klubben eller firma. Jeg for min del har en spennende reise foran meg denne uken, første natten blir i Paris før jeg reiser videre til et sted i Afrika med tittelen; "Where the desert meets the ocean". Kan du gjette hvor jeg skal?  Forts.følger....

Ingen kommentarer: