søndag 26. oktober 2014

Reisebrev fra mine kunder i Port Grimaud/Lille Venezia.

(Foto;MALIVA) God ettermiddag! Etter en meget hektisk uke med bl.a et spennende møte i Oslo, er jeg nå klar for min neste reise. Men først legger jeg ut et hyggelig reisebrev jeg har fått fra noen fornøyde kunder av meg i Frankrike. De leide Villa Venezia i Port Grimaud og var der nå i september.

(Foto;Uten en tråd) Her har vi syklubben "Uten en tråd" fra Mosjøen, som startet i -99. Det har blitt lite sying på de, men heller mye god mat, vin og hygge når de møtes. De har opprettet en felles sparekonto, hvor de tar ut til spennende reiser ca. hvert tredje år. En god idè til andre "syklubber". I år ble valget til Frankrike, og Port Grimaud. En dag leide de sykler og syklet på sykkelveien inn til Ste.Maxime. En vakker tur langs kystveien.

(Foto;Uten en tråd) Her er utsikten fra et av soverommene i Villa Venezia. Vakkert ikke sant? Spreke som disse damene er, gikk de også opp til gamlebyen Grimaud en dag. Der var de innom og så på det gamle slottet før de spiste et bedre måltid på en av byens restauranter. I denne byen likte de seg godt, da de ble godt mottatt av hyggelige og høflige innbyggere.

(Foto;Uten en tråd) Her er bilde fra frokostbordet på en av uteplassene til Villa Venezia. To av kveldene gikk de inn til Port Grimaud hvor de spiste på den hyggelige restauranten La Table du Mareyeur. Den ligger nærmest broen når man går inn til byen. Dette skulle vise seg å bli skikkelige gourmet måltider, og hvor de ansatte var hyggelige og serviceinnstilte. Anbefales på det varmeste.

(Foto;Uten en tråd) De tok også fergen over til St.Tropez, men rakk dessverre ikke å besøke Edna`s restaurant. Men istede spiste de en fortreffelig middag på den populære restauranten Le Girelier, som ligger på havnen. Veldig hyggelig å få slike tips. Det vet jeg også at flere av mine lesere setter pris på. Så en stor takk til; Anita, Ann Kristin, Arnhild, Elisabeth, Else, May-Liss og Tove. Ja som kanskje flere av dere allerede vet, går min neste reise nå tilbake til Frankrike, nærmere bestemt Cannes. Denne gangen skal endelig min kjære være med meg. Så gjett om jeg gleder meg til å se mitt neste utleie-prosjekt, samt legge ut rykende ferske reisebrev fra hva bl.a Cannes har å by på. Forts.følger.....

2 kommentarer:

Monique sa...

Ce lieu est vraiment beau!!
Bonne soirée!
Monique

Ann-Mari - sa...

Kos dere :)!