torsdag 10. april 2014

En uforglemmelig aften hos Bô & Zin i Marrakech.

(Foto;Bô-Zin)Skal man til Marrakech og ønsker å spise på en av byens "IT"-steder, da kan jeg virkelig anbefale deg å ta turen til Bô&Zin som ligger ca.3,5 km fra sentrum. Her var vi andre kvelden, og for meg var dette "høydaren" på hele turen når det gjelder matopplevelse.

Menyen var nok spesiallaget for oss, med en perfekt blanding av franske, asiatiske og marokkanske smaker. Vi hadde ikke helt oversikt over hva vi skulle spise, så når dette fatet til 4 personer ble satt på bordet trodde vi at det var hovedretten. Det smakte så utrolig godt at fatet ble så og si tomt.

Men det skulle fort vise seg at vi hadde bare spist forretten. Hovedretten bestod av div. kjøttretter i forskjellige marinader og salater. Tro det eller ei, nå kan jeg også krysse av for at jeg har spist kamelkjøtt. Smaken? Vel, helt ok takket være krydderet som bl.a bestod av mye spisskummen/safran. For meg som elsker mat, var det en nytelse å bare sitte sammen med den flotte "gjengen" å bli servert den ene spennende retten etter den andre. Glassene ble heller aldri tomme av nydelig fransk rødvin. Det lange måltidet avsluttet med dessert som bestod av Crème Brûlèe, Pavlova og Sjokoladefondant. "SMELT"!

(Foto;Bô-Zin)Det som gjør dette til en helt spesiell opplevelse for min del, er atmosfæren og det lekre interiøret. Her var det åpne ildsteder både inne og ute, og behagelige sittegrupper med silkeputer i alle varianter. Ute var bassengene omgitt av eksotiske planter og bambus, og sittegruppene var under teltduker. Lyslyktene som går igjen på alle bord var så fine og kunne kjøpes der og da. Så da ble det også litt shopping på meg;o)

(Foto;Bô-Zin)Selvom man kanskje får en "feeling" av at man er i Thailand, minner det meg mer om lounge-barene i St.Tropez. Kanskje fordi jeg også fikk snakket litt fransk med vertskapet som kom fra Frankrike, og som forøvrig ga oss topp service gjennom hele kvelden/natten;o)


Da nærmer det seg slutten på mine reisebrev fra Marrakech, og en siste hilsen derfra kommer i neste innlegg. Turen var sponset av Visit Morocco og Sahara Experience, i samarbeid med Norskereiseblogger

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow...for en utrolig opplevelse både innen mat og ikke minst kultur, land og mennesker:)
Må jo ha vært en kjempe opplevelse å få vært med på denne reisen:)
Kos deg de siste dagene:)
Klem Merete

Katta sa...

Vilket otroligt mysigt ställe! Där skulle jag gärna bo och ta ett kvällsdopp i bassängen. Ha en fin helg, kram Katta