torsdag 28. april 2016

5 gode grunner til å velge feriehus i Sør-Frankrike fremfor å bo på hotell!

Mens varmen lar vente på seg her i Norge, drømmer jeg meg tilbake til "Det gode liv i Sør-Frankrike". Istedenfor et forfriskende bad i dette bassenget tar jeg heller et dypdykk i bildearkivet, og gode minner strømmer på.

Utifra egne erfaringer med å leie feriehus fremfor å bo på hotell, vil jeg anbefale å leie feriehus.

"5 gode grunner til å leie feriehus fremfor å bo på hotell";
1) Stor plass til å samle familien og ikke minst plass nok til å invitere venner på besøk. Privatliv.

2) Bo tettere på lokalbefolkningen. Lære og se deres måte å leve på, som f.eks gå på matmarked å fylle opp kurven med de lekreste råvarer. Kanskje også stifte nye bekjentskaper.

3) Ikke noe stress med å våkne opp for å rekke frokosten på hotellet, eller sikre seg en solseng før de blir opptatt. Fyll i stede picnic-kurven  med mat og dra på spennende utflukter. Solsengen på eiendommen du leier, vil stå å vente på deg da du kommer tilbake igjen! 

4) Økonomisk vil det også være hvis man reiser med hele familien, eller deler et større feriehus med en annen familie. I tillegg kan man f.eks kokkelere på "eget kjøkken" og spare mye på feriebudsjettet, sammenlignet med restaurantbesøk. Jeg sier; Ja takk til begge deler;o)

5) Friheten, bassenget, solsengen, uteområdene, grillen, petanquebanen, skyggeplassen.....alt er tilgjengelig for deg og din familie. Her er jeg på tur sammen med "Lavendelpikene". De valgte også å ta med seg familien å leie feriehus fremfor å bo på hotell. Lykke til med ferieplanene!

1 kommentar:

Nina sa...

Herlig blogginnlegg som nok ikke bare får meg til å lengte til vakre Provence:-*
Takk for at du deler.
Nina-klem:-)