tirsdag 7. januar 2014

Boktips; Lavendelhagen!

Da er det kanskje på tide med et boktips fra meg igjen. Jeg vet at flere av dere drømmer om sommer og ferie i disse dager. Da kan det passe perfekt å drømme seg bort i en nydelig roman, hvor "mitt område" rundt Ste.Maxime blir beskrevet så godt.

Lavendelhagen; Er en fortelling som rommer det meste. Dramatisk og forbudt kjærlighetsfortelling, med farlig flukt, et forsvunnet barn og en verdifull bok. Lykkelig kjærlighet, sterk lidenskap og grusomt svik. Men jeg må røpe at det blir en lykkelig slutt....og jeg nøt hver side.

Bildene jeg har tatt her, er fra den vakre landsbyen Gassin som ligger ved Ramatuelle. Det er her mye av handlingen foregår.

Sør-Frankrike 1998; Når Emilie de La Martinières mor dør, arver datteren det gamle slottet som har vært i familiens eie i århundrer. Emilie er nært knyttet til stedet, men det er mye hun ikke vet. Hva har foregått i det hemmelige rommet hun finner i slottets kjeller, og hvorfor snakket faren aldri om det som skjedde under krigen? Og hvem er den mystiske Sophia som har etterlatt seg en notatbok fylt med de vakreste dikt?

London 1943; Den unge Constance Carruthers blir trukket inn i motstandsarbeidet og kommer til det okkuperte Paris som spion idet konflikten er på sitt verste. Her havner hun i en velstående familie, og før hun vet ordet av det befinner hun seg i et komplisert spill av løgner og bedrag. Til slutt blir hun nødt til å søke tilflukt i familiens slott i Sør-Frankrike............Kos dere!

3 kommentarer:

Mor Inger`s hus sa...

Da kan jeg glede meg, har med denne boka hit til Spania :) Akkurat nå holder jeg på med "Syersken fra Madrid" - anbefales!!

:) Inger

H. sa...

Alltid morsomt med boktips, denne hørtes fin ut :)

Selv leser jeg akkurat nå på siste boken til Marina Fiorato, som (alltid) legger handlingene til rundt 1500-tallet i ja, du gjettet det nok, ITALIA !

Kos deg hjemme i gamlandet, jeg sliter med en voldsom kraftig forkjølelse, har vel gått or tynt kledd..?

Ciao

♥ Netta ♥ sa...

Den boken ser helt fantastisk ut og er en bok jeg har tenkt på å lese lenge. Nå må jeg vel gjøre alvor av det å se og få lest boken etter din flotte anbefaling ;-)

Ønsker deg et fint nytt år og en herlig uke!

Klem
Netta