søndag 4. april 2010

Litt inspirasjonsbilder fra Gøteborg.



Haga er et utrolig sjarmerende sted....og som er mest kjent for sine gamle bygninger, shopping, antikkbutikker og ikke minst koselige cafèer. Minner meg litt om gamlebyen i Fredrikstad. Her besøkte vi en koselig interiørbutikk som selger egen produserte varer.



Lett å la seg inspirere i en slik butikk, og vil dere ta en nærmere titt kan dere gå inn på Haga Hem



En stige full med lekre skjerf, er noe for meg som har dilla på skjerf;o)
Men det ble ikke noe shopping på mor denne gangen.....



Hyggelig betjening var det også.....så takk for titten og ikke minst at jeg fikk lov til å ta noen bilder med meg hjem.



Men min favorittbutikk ble nok Linne Antik hem & interiør....her var det en blanding av nytt og gammelt, og ikke minst flotte linstoffer.



Antikkbutikker var det også flere av....men prisene var litt vel stive synes nå jeg da. Eller er det at jeg kanskje forventer at det skal være mye rimeligere enn her hjemme?


Balders Hage er også som sagt en utrolig koselig butikk som jeg har besøkt flere ganger.
Her var det skap med hønsenetting, masse zink, Green Gate stæsj, og mange fristende småting. Falt jo for denne koselige kjøkkenkroken midt i butikken jeg da;o)
Ingen tvil om at Gøteborg er byen for oss som er opptatt av interiør. Men med tenåringsdøtre på slep, var det ikke akkurat de butikkene som stod øverst på ønskelisten.


Utrolig hvor mye energi og inspirasjon man kan få etter noen dager på hotell. Glemte jo helt å skryte av gourmetkjøkkent på hotellet. For noen matopplevelser. Så i dag skal jeg lage lammestek på seng med div.grønnsaker stappet m/hvitløk og rosmarin inkl.fløtegratinerte poter, men først skal jeg besøke alle dere som har lagt igjen hyggelig kommentarer og hilsninger til meg de siste dagene. Takker også for alle awarder jeg har fått;o)
Borte bra men hjemme best;o)

28 kommentarer:

Madame B - Vintage & Chic Antique sa...

Hei. Så mye fint du har sett. Tenker du har fått mye inspirasjon :)
Ha en fin søndag.
Klem

liven sa...

Heisann Maliva!!
Åh så mye flott.....her var det fristelser i kø!! Liker spesielt godt slike med en god blanding av gammelt og nytt :o)
Kanskje jeg vil ta en tur til Gøteborg snart.....nå er det begynt å gå direkte fly fra Bergen!!

ha en fin påskedag :o)

Nooria sa...

Nå fikk jeg skikkelig lyst til å reise til Gøteborg! Takk for herlig insirasjon! Du har jo til og med vist oss hvilket hotell vi kan bo å :-).

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Roligt att du firat påsk i Göteborg, jag gillar staden, men inte och köra bil där. Det gör jag hellre i Oslo. Jättefina butiker, där fanns många frestelser. Lammstek låter jättegott, här blir det rester idag och bara njuta av ledigheten.
Ha en fin påskdag vännen.
Stor kram
AnnaMaria

Unknown sa...

Mycket mycket fint där, ja :-)

Lotta sa...

Ah for en herlig tur og flotte bilder. Mannen min og jeg skal snart en helg til Gøteborg..il våren så dette skal jeg ta med meg altså.Herlig!
Fortsatt fin påske Maliva!
*Klem fra Lotta*

Anonym sa...

Hej Maliva
Jag tycker själv också om dessa butiker. Butiker som är värt en titt också heter Pia H Interiör (mittemot mässan), Grönbergs Interiör och en ganska ny öppnad butik i Haga. Kommer inte ihåg vad de heter, men den finns nästan bredvid Heart Store. Fin butik med fina saker. :O)
Ha en härlig dag och kram på dig
Nina

Minka sa...

Så kjekt å ha vært på tur. Så ut som det var masse herlige butikker å titte i. Håper jeg får meg en tur til Sverige i sommer, lyst å ta en kjøretur innom de mange loppemarkeder de har..klems..

helle sa...

Dejlige billeder, er enig med dig i, at Linne Antik ser aldeles interessant ud!

Ønsker dig en fortsat god påske!
Klem Helle

lottens vita och gröna sa...

mohahaha så mycket läckert, vad härligt att ha en liten påsksemester!må väl goa vän!
varmkram lotten

Anitas interiør verden sa...

Hei så flotte bilder der var det mye lekkert,flotte skjerf jeg har også dilla på skjerf :-)) får liksom aldri nok.
Utrolig deilig å kose seg på hotell å bli litt bortskjemt .
Ha en fortsatt flott påske
Klem Anita

Gry sa...

Hei igjen! Dette ser helt vidunderlig ut...drømmer meg helt bort her jeg sitter jeg.. ;) Er så herlig å komme litt bort for å fylle på med inspirasjon og livsglede, bo og spise godt og bare nyte livet.. Man lever lenge på det;) Nyt dagene videre! Tusen takk for gode ord hos meg, det setter jeg pris på <3 Klem fra Gry

Familien i Fjellborg sa...

For en flott tur dere har - man kan jo gå helt i spinn i alle disse flotte butikkene. Det å bo på hotell er jo deilig - da har man jo jo heeelt fri :)
men som du sier - alltid godt å komme hjem også.
klem Anita S

My home is my Castle sa...

Åhh så mye flott !!
ja Sverige og Gøtebord er bare såå moro å besøke :))

Ha en fin dag videre
Klem,Kari

Jannicke sa...

Takk for deilig inspirasjon :o)
Lenge siden jeg var i Gøteborg nå,
men disse bildene fikk meg til å lengte.. kunne også tenke meg å besøke Stockholm, der har jeg aldri vært :o)

Bildene fra hotellet var smashing!! Fantastisk design! Og slike gamle bygninger har alltid sjarm :o)

Nyt siste dagen i morgen!

Klem J.

Guttemamma sa...

HEI!!!!
HOldt på å rope på deg nedi DRøbak i går...gikk bak en dame som liknet sånn på deg,hi hi.
Utrolig at du har klart å ikke storshoppe i de butikkene du viser bilder fra,så mye fristelser!! Ikke suppe engang....fnis.Lammet ble helt herlig her også,vi kjørt en provecalsk variant!!
klemmer

beate sa...

wow! for et shoppe-eldorado!!!
p.s spiste lam i går jeg også! helt nydelig.

nyt siste fridag

klem beate

(eddas) sa...

Åhh jeg får lyst til og sette meg i bilen og kjøre rett til Gøteborg etter og sett disse koselige fine bildene:)
eddaKlemmer til deg

M sa...

Guuuuuuuuuuuuuu så mye lekkert!
Skulle gjerne hatt et sjal eller to, jeg har også dilla på sjal....ha en fin dag, klem,M

Tiril sa...

Masse inspirerene her, koselig butikk og sikkert mye og shoppe,
Har ikke vert andre plasser i Sverige enn Stockholm,
Deilig dagens meny hos deg.

Unknown sa...

Så mye fint! Her var det mye vakker inspirasjon!♥ Herlig med butikker som disse!! Må ha vært en fantastisk opplevelse dette! :) Takk for at du ville dele disse vakre ting!
Tusen takk for koselige hilsener hos meg, setter stor pris på disse må vite!♥
Ønsker deg en flott ny uke!
Klem Anki

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Lurer på om ikke vi har vært i samme antikk/loppisbutikk? Syns jeg kjenner igjenn meg.
Var innom flere når jeg var i gøteborg sist. Og jeg må også si at jeg syns det var fryktelig dyrt. Og kjøpte ingen ting der. Må nok litt utav byn og besøke loppisene vi;)

I Sauda hadde vi regn, snø, pitte litt sol og noe grått oppholdsvær. Det holdt akkurat til noen timer i hagen så jeg er fornøyd. Det var nok bare snøklokker og krokkus som blomstret men vår var det da;)

Må du ha en superduper ukestart.

Magdalena sa...

dette var vakre og inspirerende bilder...
masse fristelser ger, høres ut som du har hatt ddet deiligt!!
klem,magny

Katta sa...

Vilka fina butiker du varit i, blir sugen på en tripp till Göteborg nu det var länge sen jag var där fast min systers familj bor där. Hoppas att du haft en trevlig påsk, kram Katta

Jenny sa...

Hej Maliva!
Tack för din fina kommentar hos mig:)

Vad kul att ni varit i Göteborg, där bodde jag för några år sedan (jobbar där fortfarande, bor ca 3 mil utanför stan nu) och har varit i de inredningsbutikerna du visar många gånger! Visst har de mycket fint, gillar speciellt Haga Hem!
Hann du besöka Grandmas på Vallgatan oxå?? Det är min favoritbutik nummer 1 !:)

Ha en trevlig vecka, här kikar jag gärna in igen:)

Klem Jenny

Mitt hvite hus sa...

Herlige bilder... så flott med butikk tips.. Gøteborg er en av byene som skal besøkes i sommer..

så dette kom godt med Maliva...

Jeg er nok mest svak for loppisen jeg da..men butikker med blanding av nytt og gammelt er koselige..


Klem Kerstin

Mari sa...

Kan sjå ut fra bildene at dette må ha vore ein herlig tur:) Ahh...så masse lekkert! Ønsker deg ei fin veka med nyoppladet batteri:)

Anonym sa...

Kempe-flott ( heter det så på norsk) blogg du har.
Vi ses, kul att du hittade min blogg så vi kan inspirera varann...
Kram från Marika "Mita" Gunnarsson