torsdag 28. april 2011

Skal det være en matoppskrift fra vår franske gjest?


Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger ang. forrige innlegg. Her har jeg klart å senke skuldrene, og xtra deilig for a`mor er det å bli vartet opp med deilig fransk middag. Det smakte godt at jeg fikk lyst til å dele oppskriften med dere også.
Det er nok flere av dere med meg som har prøvd dere på en lignende oppskrift på Quiche. Men her kommer altså den orginale, fra Lorriane-distriktet.
Veldig greit å kjøpe ferdig butterdeig, som legges utover i en paiform med bakepapiret som følger med i pakningen. Forstekes ca. 5-7 min. midt i ovnen på 200gr.

Imens steker du opp 300 gr bacon, og legger det utover bunnen da den er klar.
Pisk 3 egg med 3 dl.creme-fraiche og 2,5 dl. melk. Salt og pepper etter smak.

Strø over med 150 gr. god ost, som skal dekke helt det våte. Mens paien stekes videre midt i ovnen, ca.30-35 min. til den blir godt gjennomstekt, kan salaten lages. Dressingen eller sausen han kaller det, er en blanding av god olivenolje, balsamico, litt dijon-sennep, salt og pepper.

Lett og enkel rett, og en smak av "sommer", her vi sitter ute og nyter hver bit;o)


Bon appètit!

14 kommentarer:

Lindas hobbyhjørne sa...

Det hørtes veldig godt ut... sånne paier er som regel veldig gode :)
Ha en fin dag, klem.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så gott det ser ut, perfekt rätt under valborgshelgen. Och färdigköpt deg gör det så enkelt, sånt gillar jag.
Ha en skön helg
Kramar
AnnaMaria

Elin | Draumesidene sa...

Nammm!!! For ein utruleg anvendeleg svigersønn du har hatt i hus! :)

Nyt dagen!
Klem E

Monica sa...

Hej !!
Njam !!
Riktigt,riktigt gott !!
Tach för receptet,alltid kul att få lite ny mat-inspiration.
Fin klänning till konfirmanden.Önskar er lycka till !!
Kram,Monica

Huset på terrassen sa...

MMM det så helt hærlig ut og perfekt sommermat ! Dette må testes :) Ha en super dag ! Klem Linda

June J. Larsson sa...

Wow! Nå vil man gjerne til Frankrike igjen! :))
Denne tror jeg jammen jeg skal prøve. Ser kjempegodt ut - og rimelig enkelt også vel?

Må bare få kommentere kjolen på forrige innlegg. Den er også "Wow"!
Nydelig!
Lykke til med konfirmasjonen!
Her hadde vi "siste mann ut" i mai i fjor, og jeg husker godt at skulderplasseringa var litt anstrengt i forkant. Men det gikk jo kjempebra selvfølgelig. Det GJØR jo stort sett alltid det! :)

Skal sende en liten bønn til værgudene for deg på søndag! ;)

Klem
June
Nostalgi & Skriverier

Thelma Louise sa...

oj., det så knakenes godt ut.:-)

Må prøves en gang.:-)

takk takk for at du deler )

tunga rett i munn og senkte skuldre.:-)

lykke til.:-)

Jennys fire vegger sa...

Åååh, vann i munnen! :-O

DET så godt ut det! Takk for oppskrift! :-D

Ha en fin dag videre.
Klem Jenny

Mary-Anne sa...

Dette så bare sååå fristende og godt ut :D

Fossestua sa...

Nam nam! Det både så og hørtes helt deilig ut :) Liker best å bli servert jeg, hihi, men dette så jo ikke så vanskelig ut så kanskje jeg får prøve å overraske mannen en dag :) Frister meg stadig den Kylling africano retten din også hver gang jeg titter innom her :)
Ønsker deg en fin torsdagskveld
Klem fra Lise

Martilie sa...

MMMM som det så godt ut! Fantastisk terrassemat :) Jeg har hatt suksess med dine oppskrifter før og må nok teste ut denne også - kanskje i helgen..

Masse masse lykke til med konfirmasjonen og GRATULERER til dere alle!

Klem fra Tove

Hegeslilleboble sa...

Mmmm, det så deilig ut. Takk for oppskrift! Skjønn blogg du har, legger meg som følger her. God helg.

Karoline sa...

Takk May-Liss. Det så innmari godt ut, og jeg skal selvfølgelig prøve! Etter jeg har laget kyllingretten din for hundrede gang i kveld ;) hihi

Marta sa...

Gud va gott! och salladen!! älskar sallad!!