søndag 4. oktober 2009

Litt nytt/gammelt stæsj på min hvitmalte hylle.

Ettersom det har kommet til flere lesere av min blogg, har jeg lyst til å vise dere denne hyllen som i ut gangspunktet var en gammel mørkbeiset hylle fra Frankrike.

Men med noen enkle grep med malingskosten og hønsenetting, passer den perfekt inn her som bærer preg av den franske-skandinaviske landstilen.

De fleste tingene jeg har pyntet med her,er loppisfunn....bl.a.har jeg malt et gammelt barberspeil som nå rommer blonder og små lys....&-er malt med zinc-sprayen og den gamle Bibelen, har min mann arvet fra sine oldeforeldre. Hyllen er malt med vann basert hvitmaling, pusset litt i kantene og står nå og venter på voksing.


Til dere som har bestilt mosehjerter av meg den siste uken,skal jeg få sendt de i posten så fort de er klare. Koselig å høre av dere som allerede har mottatt hjertene, er fornøyd. Kommer nok til å lage de frem til jul...Så tar jeg fri fra de et halvårs tid:o) Tror også hendene mine har gått av det....hi-hi.
God søndag!

37 kommentarer:

Ida sa...

KANONFINT! Virkelig..!
Har du importert det selv?
Har alltid lurt på dette når jeg leser interiørartikler - og ser på nydelige møbler fra loppemarkeder i spania, italia og Frankrike.. det må jo koste en hel formue å frakte noe slikt med seg hjem? Så sant man ikke kjører på bilferie med lastebil eller gedigen tilhenger.. hihi :-)

Ha en fin søndag!
klem

Balke gård sa...

Så flott du har det, knallfint!! Stor klem, Marianne

Unknown sa...

Heisann.
For et nydelig skap!! Og så så vakkert som du har dekorert det:) Virkelig gjennomført!

Go søndag:)
Klem Linda

Landstil sa...

God "morgen"

Ja det var et nydelig skap, og vakkert pyntet!

Ha en flott søndag videre!

charm design sa...

Gleder meg til å se antrekket ditt..tusen takk

GundaM sa...

Nydelig skap og du så flott en reportasje om deg ;)

ha en vakker søndag der ute!

Therese Dorthea sa...

Hei!

Så romantisk og nostalgisk den hylla var! Heilt fantastisk flott:-)

God søandag!

Guttemamma sa...

Et praktmøbel med utrolig mye fint inni!! Og leste artikkelen om deg,så stas...gleder meg til fredag!!
klem

h.espe sa...

Nyyydelig skap, og masse herlig stæsj! Så heldig du er som har en gammel arvet bibel. Har slike i familien jeg også, men tror du jeg får en - åh, neida....

Var innom jobben din på fredag, men var der ikke før nærmere 1800. Dere har sååååå masse flott. Fikk et par julegavetips av følget mitt, så kommer nok innom igjen om ikke så lenge...

Ha en flott søndag - her maler jeg listverk og div på kjøkkeninnredningen min, bare ett strøk hvitt igjen, litt "shabbing" og så er jeg ferdig. Jiippii!!!

Klem fra Hildegunn

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag kommer ihåg din hylla, så himla fint med hönsnätet. Du har så många fina saker, perfekt ställe att ha vackra ting. Och nu har ni snart blogg-träff, ska bli så roligt och se bilder senare.
Ha en mysig söndag
Goa kramen till dig vännen
AnnaMaria

Magdalena sa...

ja den er ubegriiipelig fin...¨!!!

Nooria sa...

Kjempefin hylle!

Lill sa...

Nydelig:)
Kan du fortelle meg hvor du har kjøpt zink spray?
ha en forsatt flott søndag
klem

Landcharm sa...

Utrolig fint!
Vi sees vel på fredag.

Bluggi buggi blogg sa...

Hei hei.
Nydelig skap du hadde. Lurte litt på hva du gjør med den voksen? Har ikke vært bori det før.
Masse flotte ting du hadde pyntet skapet med.
Ha en fin søndag.
Klem Trude.

Verandasol sa...

Åhhh det er et utrolig vakkert skap du har! Veldig spesielt, et smykke i seg selv i rommet :) Mange vakre skatter som står inni det og!

Marit sa...

Kjemfin hylle og mange morsomme ting! Skikkelig fint med hønsenetting på toppen. Er enig med kommentaren over meg - hva skal du gjøre med voksen?

Apropos kommentar til meg - ja, vi var på Mormors Cafè...

Lykke til med arrangement på fredag!

Klem Marit :o)

(eddas) sa...

Heisann...
Ja jeg selger videre på marked i Birkelunden på søndager...og ellers til de som vil kjøpe:)
Har planer om og få laget meg en bloggshop og....jeg har en tendens til og handle inn fortere og mere enn jeg får ut på søndager:):)
Flott skap du har.....gleder meg til fredag:)Da er det ikke lenge til vi sees...
Ha en kos kveld...
klemmer edda

Monica sa...

Hej !!!!!!
Alltid lika mycket fint här......och alltid lika fin stämning.........tack för goa komm.hos mig.......
Om dina vänner,när de kommer till Rom , kan titta in i butiken,där jag jobbar,Via Giulia 13 (mellan 10.00-14.00 måndag-fredag)..............så kan de hämta upp något till dig.........
annars skickar jag i nästa vecka.......
Kram,Monica

Monica sa...

Hej !!!!!!
Okej,då skickar jag......slänger på posten i början av veckan......så är det nog framme i slutet......jag har haft det liggande nån vecka.........hade dig i tankarna.......ja,du vet så kan det ju bli ibland.......och jag har ju fortfarande din adress...............
Kram,
Monica

Monica sa...

Hej,igen......!!
Ja,håret ja,hi,hi......ville göra nåt nytt där med.......men,nja......vet i sjutton hur länge det varar......håret får nog bli liiiite längre.....och tja,.....liiite blondare kan det nog bli igen.....kanske blev lite för drastiskt , hi,hi......lättare med gardiner......!!!!
Kram,Monica

FIOLINESBLOG sa...

Hei du francofile blogge venn:)

Takk for hyggelige ord på min bloggeside om Frankrike i dag.

Jeg ser at vi har mange interesser i denne retningen..legger deg til bloggen min jeg:)
fiolineklem:)

lovefriidrott sa...

Hej Vännen

så fint som vanligt. Gillade glaskupan m rosorna i:)
Har faktiskt nått likande själv
Ha d kramen Sari

http://ljuvligtlantligt.blogspot.com/

Gro sa...

Kjempeflott skap du hadde der, May-Liss! Gleder meg til fredag til treff og til å få et av de fantastisk flotte hjertene som du lager... Klem fra Gro!

Emmas Verden sa...

vakkert skap..med mange vakre ting :)
sees snart ;)
klem Anne***

lovefriidrott sa...

Hej igen,,
har klanta mig lite;) skulle sätta in min nya butiksadress men gjorde lite fel,,,så här ska det vara

http://www.lillaprovence.se
Kram Sari

Margrethes hus og hage sa...

Kjempekoselig hylle, og mye lekkert du har pyntet den med!
Genialt med hønsenetting i skapene!

Ønsker deg en fin start på uken! hilsen Margrethe

frøken olsens drømmer sa...

for et utrolig flott skap,så gøy å ha noe som ingen andre har -her i landet..
Ellers så har jo den radioen som jeg vil ha :))
Har butikk selv men finner desv ikke ut av hvem som har agenturet her i norge
kjempe fin blogg foresten;))

Unknown sa...

God ny uke, du kreative dame!
Vi sees på fredag, gleder meg!!
klem

Pysselpalatset sa...

Helt makalös vacker... jag har också använt hönsnät i ett gammalt hörnskåp... kul. Du har dekorerat så fint. ha en dejlig uke... Jeanette

Maliva`s verden sa...

Hei,til dere som lurer på hvorfor jeg skal vokse skapet/hyllen..Jeg selger en slags voks på Home&Cottage som er beregnet til møbler som er malt i shabby stilen..Den beskytter mot riper og fuktighet..Kan virkelig anbefales.
Skapet er ikke kjøpt i Frankrike,men i en gjenbruksbutikk til en rimelig penge.Takk for hyggelige tilbakemeldinger alle sammen:o)
Maliva

Lycka är ~ Onnea on sa...

Hej!
Hyllan är sååå fin och det är bloggen din med.
~Marita~

Agnes Maria sa...

Du har ju så otroligt fint ! en fröjd att se.
ha det gott vännen.
Klem Åsa

Landcharm sa...

Hei!
Da har jeg gjort et nytt forsøk med påmedling. De er lenge siden forrige forsøk, hvor jeg valgte meny osv.

Min Still By Maia sa...

Skapet ditt er bare så nydelig! Alle detaljene der er skjønne!!!

Maiaklemmer :)

det beste i livet sa...

å så masse nydelige bilder og franske følelser....herlig blogg du har..

det beste i livet sa...

kjempe fine franske følelser du har og herlige bilder...nydelig blogg..